Grannar av slump

Många flyttar. Jag har fått flera nya grannar den här våren, men jag märkte aldrig att dom gamla flyttade ut.

Tänk om dom gamla grannarna faktiskt inte alls är mina gamla grannar? Tänk om dom är utflyttade för länge sedan och folk både har flyttat in och ut flera gånger utan att jag märkt det!

Här sitter jag i min enfald och tror att jag haft samma grannar i flera år.

Men man måste ju faktiskt inte umgås bara för att man bor på och under varandra. Jag hamnade här av en slump och kanske är slumpen det enda vi har gemensamt.

De flesta har någon form av slump i bagaget - så då skulle jag alltså ha något gemensamt med de flesta? Det kanske borde räcka med det?

- Hej, har du slump?
- Ja, tre.
- Fint - ska vi knulla?

Slump - jäkla märkligt ord faktiskt... smaka på det några gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0