Tut tut dumstrut

Svänger vänster i korsningen och är tvungen att stanna för att släppa över gångtrafikanterna vid övergångsstället.

Det är väldigt korta intervaller på trafikljusen, så bilen bakom mig ligger tätt, tätt, tätt och måste givetvis stanna på grund av mig. Följdaktligen blockerar han nu trafiken för han står ju mitt i korsningen. Vad tror du? Han börjar tuta!

Hur tänkta han här?
"KÖR, KÖR, KÖR - jag blockerar korsningen och det är ditt fel att jag inte väntade tills det blev fritt och nu står jag här och skämmes ta mej fan!"

Det finns tillfällen då jag också har så bråttom så att jag snirklar mig och stryker gångtrafikanterna på ett övergångsställe. Oftast väntar jag dock tills det blir en lagom lucka - man vill ju inte ha en känga i dörren eller behöva skrapa bort en terrier eller rullator från grillen.

Vilket är smartast i det här läget ? Ska jag vänta tills den äldre mannen tryggt passerat, eller ska jag köra och hoppas på att mannen, som råkar vara L Silbersky, har förståelse över att jag puttar lite lätt på honom med kofångaren?"

"- Sorry Leffe, res på dig! Killen i bilen bakom har bråttom vettu!"




Kommentarer
Postat av: Blingbling

Helt klart märkligt. Det händer varje gång. Silbersky ska man akta sig att köra över. Det var bra att du stod på dig.

2008-04-05 @ 18:38:13
URL: http://blingbling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0