Grilldrill

Nygrillad - både utvändigt och invändigt. Det är konstigt, men jag tycker inte att jag blir hungrig på sommaren. När sedan krydd- och vitlöksdoften når mig från grillen, då vaknar rovdjuret och jag är redo att slåss för en bit kött. Att det sedan råkar vara grannens kött - det är ju inte mitt fel!

Vägen hem från varvet är en enda lång tunnel av arom. Som på en röksignal tänds öns grillar och vi som bor längst bort - vi kommer igång sist, men vi får i gengäld njuta längst.

I natt är det tystare än vanligt. Många har rest hem - förmodligen vill dom ha "en helg att komma ikapp". Tvätta, betala räkningar, sortera - allt det där man lägger på hög när solen steker och myggen leker.

Det är tyst, för alla små bjäbbande hundar som givit skall och fått skäll för att de varnat för farliga mopeder, människor i markplan, siameser med pinglor - de har också rest hem. Hem till stan där otäcka rådjur och igelkottar bara förekommer i form av kylskåpsmagneter.

Det är inte ofta man ser maneter som kylskåpsmagneter... har du tänkt på det?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Såna man äter?

2008-08-01 @ 22:53:18
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Magnus: Det är inte ofta man ser fästingar som kylskåpsmagneter heller, har du tänkt på det? Eller flatlöss heller för den delen...

2008-08-02 @ 13:32:53
Postat av: stenh

...eller mördarsniglar.

2008-08-02 @ 17:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0