007 - med rätt att drunkna

Vi ligger i havet och svalkar oss. G-Å har suttit vid datorn hela förmiddagen och planerat en rutt för i morgon med lilla flygplanet.

Uppvuxen som jag är med en pappa som är helt besatt av flygning och som började att beta av alla certifikat som finns att uppbringa när han gick i pension, är jag tämligen trött på och inte nämnvärt imponerad av småflyg. Faktum att jag fått agera motvillig co-pilot tills jag blev för slingrig för att få in i ett tvåsitsigt plan, spelar nog också in.

Det lite rörande är dock hur G-Å så hårt anstränger sig för att ändå göra flygningen intressant och spännande för mig.  

Vi ligger alltså och guppar i havet då han plötsligt utbrister med mystisk röst;

- Jag hämtar dig på Säve kl 14-hundra - lokal tid!

Lokal tid?! Jag hade kunnat tagit min sista, salta kallsup och drunknat lycklig där och då!


Kommentarer
Postat av: Magnus

Både skakad och rörd, alltså?

2008-07-31 @ 15:03:36
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Magnus: Klockren analys!

2008-08-01 @ 01:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0