Nar tant var liten

Garanterat medelålders! Eller åtminstone miljöskadad av en uppväxt med melodikryssande föräldrar.

Köpte på fullt allvar en box (!) med tre cd-skivor fyllda med svensk sommarmusik. Originalinspelningar från -30, -40 och -50-talen.

Och kunde sjunga med i varenda låt!

Jag tröstar mig med att jag hållit i på tok för många allsånger, sjungit på alldeles för många bröllop och suttit och drällt i allt för många kräftskivor för att det inte någonstans borde satt sina spår.

Men inte trodde jag att spåren var djupa som om dragna av en harv.


Kommentarer
Postat av: leopardia

nä, men schlagers är ju det som är ett måste i varje hem... som strössel... ska vi plocka körsbär i min trädgård....

2008-07-02 @ 13:06:46
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: L80

leopardia: Tänk att man kan texten på alla schlagers från 70- och 80talen, men nästan ingen låt har fastnat därefter!

2008-07-03 @ 09:31:23
Postat av: //M

Då kan du melodin till "Kors på Idas grav"... den j-la melodin finns på en del texter när man söker... MEN, VEM kan melodin?? Inte en min Morsfarsa kan den???



Mia

2008-07-03 @ 13:08:35
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: L80

Mia: Jag har lagt en länk på din sida! Det är melodin till Kors på Idas grav! Hepp!

2008-07-03 @ 16:18:21
Postat av: Airam

Nej nej, inte miljöskadad. Du/ vi är istället miljöberikade av all melodikryssande barndom. Det är ganska märkvärdigt tycker jag, att "faktiskt" kunna klämma i med en strof både här o där. Om inte annat imponerar jag på ungarna härhemma. "Kan Du ALLT" brukar de fråga. Det känns gott för egot ;-)

2008-07-06 @ 13:39:46
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: L80

Airam: Det är bara att svara "Ja, faktiskt - men lite har jag glömt", när ungarna frågar. Erkänn ALDRIG!

2008-07-07 @ 10:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0