Skamfilm

Stod i kön inne i dvd-butiken och killen framför mig säger plötsligt och helt oprovocerat:

-Den är till tjejen!

Jag tittar på filmen han håller fram och kan konstatera att det är en typisk "tjejfilm". Tjej och kille på omslaget, stadssiluett i bakgrunden och filmtiteln är skriven i rosa.

Men varför kände han behovet av att förklara, eller skylla på, att den var "till tjejen"?

Jag stod med en krigsfilm i näven och hade aldrig kommit på tanken att säga "den är till särbon" ! Nu var den ju i och för sig till mig själv, men ändå!

Började fundera över vilken film som jag skulle känna behovet av att försvara mitt inköp av. Kunde inte komma på någon.


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag brukar också bortförklara mig när jag hyr chick flicks. Jag säger att det är min kille som hemskt gärna vill se den hihi.

2008-07-09 @ 22:32:09
Postat av: leopardia

min mamma köpte bananer i pyjamas, för massa år sen och

- den är till min dotter

- jaha... hur gammal är hon då?

- 25.



2008-07-10 @ 14:26:55
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: L80

Leopardia: HA HA HA!

2008-07-10 @ 14:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0