Jag har fått en sådan här!


Kolla, jag är så stolt! Det är Airam som givit mig den. Airam låter mig läsa hennes dagbok, vi är jämngamla och igenkänningen är stor. Det är skönt när någon annan kan sätter ord på mina egna funderingar. Och nu ska jag ge utmärkelsen vidare till sju andra bloggar jag tycker om, det är en del av äran.

Min blogg har inte funnits så länge och du som besöker mig tillhör en än så länge väldigt liten, men synnerligen välkommen skara.
 
Den första bloggen jag började följa, den som faktiskt upplyste mig om att bloggvärlden existerar utanför den kändis/mode/skumpasprutande sfären, är BlingBling. (Hon visade mig också en gång hur man gör länkar i marginalen, som du ser...) Hennes är en av de sju bloggar som jag nu vill ge samma utmärkelse som jag själv fått.

BlingBling har ena foten i duktiga vuxenvärlden och med den andra smurfar hon runt i en galax nära dig och mig. Det är kittlande att göra studiebesök där. Känner mig lite som en fluktare...

PapaMac störtar mellan förälskelse och förtvivlan och låter mig hänga med på tåget. Just nu är han förälskad (skäms lite över att säga det, men han är jävligt kul när han är förtvivlad.)

Sofia har en vacker och daggblomsterdrypande blogg. Både ord och bild hanterar hon som en djuphavsnymf. Ibland svävande, ibland fotriktig.

Sten hittade jag av en slump, via hans sons kommentar på en annan blogg tror jag. Här bjuds du in i ett skriftspråk som är att avundas. Sten bjuder på djupa, stilrena reflektioner och nostalgiska tillbakablickar och inne i huvudet hör jag ibland  "Året var 1945 och mannen på bilden..." 

Kontaktmannen tycker förmodligen att en sådan här utmärkelse är något av det tramsigaste som finns och sätter sig över att överhuvudtaget kommentera företeelsen. Men någonstans där innanför den kaxiga, rättskaffens och arga framtoningen, anar jag ett varmt hjärta som kanske gläds.

Anjo är som en skrivkonstens trapetskonstnär och kastar sig huvudstupa mellan fantasi och verklighet, eller också är han bara lite knäpp, som Göteborgare i allmänhet. Jag gillar honom skarpt.

Leopardia är hon som läser, springer på loppisar och bakar paj med samma intensitet och ärlighet. Att jag får följa med och se resultaten av hennes utflykter är en fruktig bonus.

Det här är sju av de bloggar jag dagligen följer och som jag gärna vill att du besöker. De tilltalar olika delar av mig och kanske får du också en lite djupare bild av vem jag är.

Kommentarer
Postat av: Anjo

Åh, man tackar och bockar...

2008-07-14 @ 13:27:40
URL: http://anjocity.wordpress.com
Postat av: sofia

oooo, mange takk!!! känns fint att läsa motiveringen.

2008-07-14 @ 13:52:29
URL: http://sofiabess.blogspot.com
Postat av: Blingbling

Man tackar, man tackar och man packar. För imorgon smurfar jag till Kanada :)

2008-07-14 @ 14:17:29
Postat av: Kontaktmannen

asg Tramsigaste vet jag inte. Det är väl ingen skam att ge någon lite cred? Jag tror att alla mår bra av uppskattning (även om priset var ganska fult). Det gäller i synnerhet flåbusar som jag.

2008-07-14 @ 16:29:50
URL: http://kontaktmannen.wordpress.com
Postat av: leopardia

det var en trevlig överraskning! nu blir det muffinsbak här, jag trodde jag bodde på hotell, men jag har tydligen tagits för pigan i huset istället...

2008-07-14 @ 16:57:44
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Airam

Wow - jag har redan kopierat en av

Dina favoriter ;-)

2008-07-14 @ 17:30:30
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: stenh

L80 -

Tack för den Weblog Award som jag fick av dig. Roligt att du uppskattar min blogg. Jag känner mig hedrad.



Själv tycker jag mycket om din ”Helt vanliga blogg” för din humor och dina frimodiga, roliga formuleringar. Jag sitter ofta och småskrattar när jag läser den.



Jag ska nu ta mig en funderare på vilka jag ska skicka awarden vidare till.

2008-07-24 @ 09:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0