Dramaten vs SL

Packar alltid i en dramaten när jag ska åka X2000. Lättare att dra eftersom hjulen är större än på en sådan där liten kabinhistoria. Dramaten rymmer också mer.

I huvudstaden ser man inte många dramaten. Det kan jag förstå. Varken bussgångar eller t-baneperronger är anpassade för dem, dessutom är det trappor överallt - ramperna är anpassade för barnvagnars hjulbredd.

Därför tänker jag sno ett barnvagnsunderrede och med en schysst svets borde jag kunna få till en bred dramaten - med suflett! Eller också kan jag göra det enkelt för mig och köra omkring mat och packning i barnvagnen - då åker jag kommunalt gratis också.

Hur som helst så slängde M ur sig en kul kommentar när jag kom till jobbet i morse.

- Ska du ut och samla tomglas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0