Kissing makrill

I morgon ska jag fiska makrill för första gången. Jag tycker om att göra saker för första gången. Det blir annars mest delmoment numer.  Varit till havs har jag varit, fiskat har jag gjort, men aldrig makrill.

Tänk första gången du flög. Nu är inte själva flygningen grejen mer. Nu är det kanske snarare DIT har jag aldrig flugit, eller med den flygplansmodellen. Men det är inte så mycket med själva flygningen som känns särskilt premiärigt. Det skulle vara kroppsvisiteringen då - den har jag aldrig blivit utsatt för, aldrig på en flygplats i alla fall.

Jag saknar det där premiärpirret. Men man får kanske tänka om. Istället för att längta efter de små korta första-gången-pirren, måste man kanske se till att pirren varar längre. Jobba lite på dom helt enkelt. Omfamna dom istället för att kindpussa.

Kindpuss förresten - vad fan är det för ofog!

Kommentarer
Postat av: Doc

Hmm... tänkvärt.

Du skriver bra förresten.

Måste titta in hit mycket oftare :-)

2008-06-13 @ 14:27:08
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: sofia

Makrill är en favorit. De är inte bara asgoda, det är även otroligt vackra! Gog fiskelycka tillönskas!

2008-06-14 @ 10:31:18
URL: http://sofiabess.blogspot.com
Postat av: Lennart

Jag har blivit kroppsvisiterad några gånger vid incheckningen. På en del av mina kalsonger sitter det en liten metallbit med loggan på. De gör visst utslag och ibland har jag inte tänkt på att ta ett par andra istället. Ibland har jag bara glömt att ta av mig klockan.

2008-06-14 @ 14:16:30
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: L80

Doc: :)

Sofia: Det är nästan man vill ha dom som örhängen! Nästan...

Lennart: Var förvarar du klockan egentligen?

2008-06-16 @ 20:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0