Smultronställe

Nu är båten klar att sjösätta. Jag har dragit kabel till GPSn och sprejmålat motorn, känner mig lite händig.

Det är något särskilt med dofterna på ett varv. Det luktar olja och hav - men på ett bra sätt. Mögliga dynor och tjära - också på ett bra sätt. Sedan tycker jag om hur mitt skinn luktar när solen ligger på. Det luktar sommarstart.

Har tagit årets första dopp idag. Det är varmare i vattnet än jag trodde. Jag vet inte hur många grader, men man kan vara kvar i vattnet utan att det dunkar inuti skelettet. Då är det badbart. Det är allra värst just innan man doppar magen tycker jag.

Helgens skörd - ett smultron och en fästing. De tar liksom ut varandra. 1-1.

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag älskar doften av tjära. Kan liksom inte få nog.

2008-06-03 @ 17:53:56
Postat av: L80

Bling: Jag tänker på Finlandsfärjan - de där pastillerna du vet.

2008-06-04 @ 11:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0