Förbjuden packning

Har själv installerat tvättmaskinen för tretton år sedan, utan värdens vetskap eller godkännande.

I början fick jag stötar av själva trumman. Det var kanske inte riktiga stötar, mer som småkyssar, men håret på kroppen reste sig när jag stod nära den. Då bytte jag plats på ett par sladdar och sedan dess har den funkat fint.

När jag tvättar kopplar jag en slang där duschslangen normalt sitter och sedan krämar jag på kallvattnet på full kareta.

Nu har det börjat rinna lika mycket vatten genom kranen ner i badkaret som det rinner in i själva tvättmaskinen och det ekar något överjävligt. Grannarna kanske tror att jag installerat ett litet porlande vattenfall i badrummet.

Fastighetsskötaren måste alltså tillkallas och packning bytas innan närboende kommer med gåvor i form av levande karpar och näckrosor av plast.

Hur gömmer man, alternativt kamoflerar en tvättmaskin i ett badrum som är så litet att man måste backa ut till och med   när man bara behöver byta åsikt?


Kommentarer
Postat av: Lennart

Går det inte att ta lite tyg och sy ett fodral som man slänger över den? Med något badrumsmönster på, kanske kakel.

2008-05-07 @ 19:54:29
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: L80

Lennart: Eller en liten tygkub med påsydda applikationer och knappar så att det ser ut precis som en hembränningsapparat.

2008-05-08 @ 12:14:18
Postat av: leopardia

men nog tror jag väl att man får ha en tvättmaskin. när jag bodde i hyreslägenhet, så nog hade vi tvättmaskin utan att de sa nåt, trots att de sprang där titt som tätt... och inte kan de komma ihåg ifall den alltid har stått där eller inte...

2008-05-09 @ 17:32:33
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: L80

leopardia: Det är nog inte så maskinen i sig jag oroar mig över, utan mer inkopplingen av det elektriska... Jag har behörighet till mycket, men inte som elkunnig.

2008-05-12 @ 12:45:10
Postat av: leopardia

du behöver ju inte säga att du kopplat in den själv...

2008-05-14 @ 21:22:10
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: L80

leopardia: Så får det bli!

2008-05-15 @ 12:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0