Högt och lågt

Sicken brud - kostymösen! Hon hade hittat så fina kläder åt mig - men hon hade också fått leta länge! Ett toppenjobb hade hon gjort och jag kände mig snygg och snitsig. Det är jätteviktigt att kläderna sitter som dom ska. Jag har svårt att koncentrera mig på min roll om jag måste dra i brallorna, rätta till bh-band, vika upp nedhasade ärmar - för att inte tala om skoskav! Inget knas här inte och sedan blev jag ju inte ledsen när jag fick behålla alltihop. Det är bonus det!

Kan avslöja vad som definierar en bra cateringansvarig också. Kommer smågodiset fram redan före lunch - då är det seriösa grejer! Ofta brukar dom hålla på snasket till framåt kvällen - men inte här inte! Val av frukt är också en vågdelare mellan proffsighet  och orutin - vem fan ställer sig att skala en apelsin när man inte vet hur lång tid man har på sig! Nä - uppskivad melon och ananas - det du!

På vägen hem passerade upprymda jag en kraschad Porsche. I vägkanten satt en flicka och grät. Tänk vad fort man kan komma ner igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0