Kalla kriget

Alltså, jag är kanske lite väl kinkig nu, men jag måste få det här ur mig.

G-Å är skitbedrövlig på att höra av sig! Vi har levt särbo i snart tre år och varje helg reser jag 100 mil så att vi ska kunna träffas. Vi skickar sms och mejlar - ringer sällan för det är bland det värsta G-Å vet, att prata i telefon alltså.

90% av gångerna är det jag som skickar första sms:et eller mejlet i en dialog och även det sista. Vi har helt enkelt väldigt olika behov av kommunikation i veckorna. Han vet att jag kommer på fredagen och är helt nöjd och tillfreds när jag dyker upp.

Om och om igen har jag förklarat att jag blir jätteglad när han hör av sig. Att jag behöver det, för det tar på krafterna att resa, att inte komma ikapp i min egen lägenhet, att inte träffa mina vänner osv, men jag skulle aldrig avstå från en helg tillsammans, så det är inte det.

Förmodligen är det någon form av förståelse och bekräftelse jag saknar. Att vi liksom checkar av varandra, sådär som jag förmodar att man gör när man bor ihop. Men vi "checkar" bara på helgen och det räcker inte för mig. Jag vill veta vad han gör, vad han funderar på, vad han tycker om saker. Ja - bolla i största allmänhet.

Så nu har jag legat lågt sedan i tisdags. Inte ett mejl, inte ett sms. Jag ger mig fan på att han inte ens har märkt det. Och ikväll kommer han förmodligen stå där på bryggan, precis som vanligt och stråla av lycka när jag kommer.

G-Å visar på så många andra sätt att han respekterar och älskar mig, jag vet, men inte så som jag vill.

Fan vad irriterad jag är. Och kinkig.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det viktigaste är väl att han står där på bryggan och strålar?

2008-09-19 @ 14:08:46
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Magnus: Jag vet, jag vet. Jag vill höra att jag är behövd och längtad efter på vardagarna också, men jag håller med. Men ändå...

2008-09-19 @ 14:25:20
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-19 @ 14:27:26
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0