Två mörka ögon

+13 mätte termometern. Jag badade, två dopp! Promenaden över ön, hem från bastun ledde mig förbi "tanten som har äpplen".

-Bry dig inte om hunden! Hon tycker inte om att bitas, bara att skälla!

Fick ta så mycket äpplen jag ville och det är så många som går åt till en paj.

Blev i bastun inbjuden till att sjunga på filmfestivalen och tackade ja till det. "Något dansbandigt" ska det vara.

Nu min fråga till dig. "Dansbandigt" - vilken låt tänker du på då? Gesterna, låtsasstockholmskan, krama-släppa-krama-mikrofonen-ticsen - allt det där är jag på banan med. Men vilka låtar ska jag köra?

Hunden bet mig för övrigt inte och skällde inte heller när jag väl kommit innanför grinden. Bara viftande svans och leende guldbruna ögon.


Kommentarer
Postat av: Magnus

När nattens mörker falnar och stillar sig till ro

då kryper jag intill dig som så många gånger förr...

2008-09-15 @ 19:08:17
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

NEJ MAGNUS, NEJ!

2008-09-16 @ 09:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0