Kom igen

Min gamla chef kom över igår. Gamla och gamla förresten - hon är yngre än jag. Min förra chef alltså.

Märkligt vad mycket man faktiskt gör, men som man inte tänker på, förrän man tvingas göra en snabbgenomdragning för någon annan.

För hundra år sedan gick vi en författarutbildning tillsammans ute på Marstrand. Hon har stött ihop med en annan av adepterna och de kläckte idén om att köra en repris. De vill ha mig med och det var då - mitt i flashbacken - som jag kom på att det har hänt en del och vi är några andra än de vi var då när vi satt där på fyllebryggan, käkade räkor och dinglade med fötterna.

Jag är inte en särskilt stor vän av "det måste vi göra om!". Det blir sällan eller aldrig riktigt samma sak. "Gör igen", eller snarare "ge igen", är mer min grej.


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Vad hade ni för business ihop mån tro?

2008-06-04 @ 22:00:47
Postat av: L80

Bling:Kåseri, kåsera, kåserallanlej - pro bono...

2008-06-05 @ 11:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0