Man är äldre än man hör sig

Kände inte igen min dotters röst i en radiopjäs nyss. Satt och väntade och väntade på att hon skulle dyka upp. Så plötsligt var pjäsen slut och då, när dom läser upp rollistan, får jag reda på vem hon spelat.

Hennes röst är mycket äldre än hon själv. Min röst är yngre än jag. Undrar om rösten växer tills man uppnått sin mentala ålder och sedan stannar där?

Det skulle förklara varför den lilla rösten som man hör i bakhuvudet, inte alltid är överens med resten av kroppen. Det är för stor åldersskillnad helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Vanja

Vilken pjäs var det? Skulle vara kul att lyssna! (Jag är inne i en period av radioförkovring just nu...)



Tack för alla kommmentarer på min blogg också :)

2008-06-26 @ 10:58:08
URL: http://www.vanjaschelin.se/blogg
Postat av: Blingbling

Men åååh, varför sa du inget. Jag vill ju också lyssna ju.

2008-06-26 @ 14:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0