Utan snus i åtta dagar

Mötte tre glada för en stund sedan.  Dom kom packade för sommarkväll, finvitklädda med bag-in-box, gitarr och gammeldags kylbox av frigolit.

-"Finns det någon strand här?"

Lite gullig fråga tyckte jag. Dom åkte trots allt båt hit och det är ju en ö...

Jag berättade hur dom skulle gå för att komma till en riktigt fin liten klippa. En klippa som inte många vet om, men dom såg ut att vara på en engångsutflykt, så jag bedömde det som osannolikt att dom kommer hit igen.

Det slog mig att dom nog betraktade mig som en exotisk inföding, för när dom ställde sin fråga talade dom välartikulerat och lååångsamt.

Rart!

Kommentarer
Postat av: leopardia

de kanske redan hade smuttat på vinet och var tvungna att koncentrera sig när de pratade, så det blev lååångsamt...

2008-06-04 @ 13:29:40
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: L80

leopardia: De hade definitivt smuttat på något i alla fall.

2008-06-04 @ 14:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0