Country, war & watermelon

När vi sitter och väntar på att konserten ska börja, kommer jag i slang med mannen bredvid. Vi konstaterar att även han, precis som G-Å och jag, är där i första hand för att lyssna på Alison.

Vi börjar snacka om vilka andra artister vi gillar och kommer in på country. Nästan bara kvinnliga namn nämns, så kommer jag på en manlig sångare som jag gillar.

- "Du vet, han med hatten!" 

Kanske inte den allra skarpaste ledtråden när det kommer till att pricka in en countrysångare.

Konserten var hur som helst lysande.

På lördagen drog vi iväg och köpte tvättmaskin och tumlare. Jag älskar min tumlare! Har tvättat och tvättat så nu har hela systemet liksom brakat ihop.

Systemet bygger på att 1/3 av alla kläder ligger i skåpen och 2/3 i smutstvätten. Med den gamla lilla maskinen, funkade det utmärkt. Nu har jag dessvärre så mycket rena kläder, så jag vet inte var jag ska göra av allt! I sanning ett I-landsproblem.

Hittade en tv-bänk på loppis också. Det är väldigt många tv-bänkar som söker nytt hem nu. Jag skyller på platt-tv-invasionen. Helt plötsligt har en hel möbelgrupp blivit arbetslös. Tack och lov kan jag öppna dörren för åtminstone en av dem. 50 spänn, det var väl ändå ett kap?

Som en hel del andra medelålders män skulle det visa sig, har G-Å en fäbless för den beridna högvakten. I söndags hade dom någon form av öppet hus på Kaserngården, lite backstage sådär, innan dom gav sig av mot slottet.

Jag hade redan gjort ett överslag på vilka, förutom vi två, som jag trodde skulle vara där. I min analys ingick pappalediga polare med barnvagnar, par i oljerockar och gummistövlar alternativt lite äldre par i rutig keps och Hermés scarf. En eller två gula labradorer hade jag också slängt in i scenariot. Tror du att jag hade rätt? Fethajja!

Sedan gick vi och såg Armémuseets helgvisning. Tema: Sveriges sista stora krig med dramatiserat inslag. Guiden hette Daniel, nörd i all ära, men snacka om föreställning! Daniel är numer min idol och från och med nu ska jag försöka pricka in guidade visningar så fort jag går på museum.

Fick på kvällen besked om filmrollen, firade att jag fick den och nästa vecka är det inspelning.

Sedan var helgen över. Den lilla kattan har fortfarande inte fått något namn. Hon äter melon och alla katter som begår frukt dubbelt så stor som dom själva, förtjänar ett namn som verkligen passar. Därför avvaktar vi lite med den saken.

Kommentarer
Postat av: sofia

filmroll!?



www.sofiabess.blogspot.com

2008-05-21 @ 05:31:07
Postat av: L80

Sofia: Reklamfilm, ingen resa till Cannes för mig tyvärr.

2008-05-21 @ 23:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0