Privilegium - att kunna välja

Fyller år idag. Började fundera på saker jag gjort och varit.  Sedan gjorde jag en likadan lista över saker jag aldrig gjort eller varit - den listan blev längre så jag lade av efter en stund.

Om jag ska ta bara de första tre, så ser listan ut så här.

Saker jag varit - Dansbandssångerska, Värjfäkterska, Galopphästryttare

Saker jag aldrig varit - Fobisk, Lattemamma, Luciakandidat

Ju äldre man blir, desto fler saker hamnar på listorna, frivilligt eller av en händelse. 

I takt med att jag blir äldre, kan jag lägga till "som tur är" på fler och fler saker på mina listor. På båda listorna - som tur är.


Kommentarer
Postat av: sofia

gratulerar!

2008-04-24 @ 18:23:00
Postat av: Blingbling

Sorry att jag helt missade din födelsedag. Jävla jobb som kom emellan. Hoppas nu då får en fin överraskning när du kommer hem hihi.

Förresten, själv tvingades jag va lucia en gång fast jag inte ville. jag stod där o skämdes. Inge vidare kul när jag ju ville vara en av de tre vise männen. Fy
så traumatiskt det var.

2008-04-24 @ 18:35:46
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: crusty

...bjöd du dina kollegor på tårta då? Jag minns när jag fyllde år, då bjöd jag mina kollegor på tårta tre dagar i rad, det du!

2008-04-25 @ 08:03:22
URL: http://manilla.wordpress.com
Postat av: Blingbling

Hahahha, det var när Crusty var nyanställd och oförstörd. Och trodde han verkligen att han kunde muta oss med tårta?

2008-04-25 @ 10:12:01
Postat av: leopardia

vänta jag hör nåt! jodå, det skallrar och rumlar och ja, jag är helt säker på att jag hör något... aaah, det är ett rullande

ggggrrrrrrrraaaaaattiiiiiis

så där i efterskott...

2008-05-09 @ 17:36:27
URL: http://leopardia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0