Golvet är blankt... och minnet

Har för första gången i hela mitt liv använt golvpolish. Köksgolvet är blankt som Telly Savallas skult. Planen är att köra resten av golven också, men det är så stökigt i resten av lägenheten. Tror att jag jstället ger köket en omgång till.

Undrar förresten vem som har mina stolsdyner, de jag glömde på Gbg-tåget för två helger sedan. Hittegods har dem i alla fall inte.

Visste du att allt kvarglömt på tåget, åker till hittegodsavdelningen i Stockholm? Det är lite komiskt tycker jag. Mina dynor åkte alltså från Sthlm till Gbg, blev kvarglömda, fick åka tillbaka till Sthlm och det är där jag ska gå och hämta dem om de lämnas in. Sedan får dom åka tåg tillbaka med mig till Gbg igen.

Hur gör dom som glömmer prylar på tåget men som inte veckopendlar då?


Svavelstickor

Ska jag skriva om allt som hänt sedan sist, eller bara sätta igång igen?

Mjukstartar med att den här helgen har jag byggt en vägg mellan vardagsrummet och sovrummet och gått in i nämnda vägg två gånger. Bokstavligt talat.

Första gången mitt i natten, andra gången i fullt dagsljus. Det är inte sant att näsan sticker ut längst fram i ansikten, för jag har stickor i pannan! Gissa om jag svor.

RSS 2.0