Busted...2

Repeterar för andra och sista gången inför julottan. G-Å har gjort stora framsteg, en extra bas ska dock lånas in från grannön.

Vi sopraner får en genomkörare av överstämman. Eftersom jag inte längre sjunger med någon särskild regelbundenhet, tvingas jag fuska.

Det är nämligen för sångare som för idrottsmän. Tränar man inte, får man ta till stereoidéer. Huvudklang my ass - orkar inte jobba - tänker vara lite smart. Glider istället helt obemärkt över i operarösten när vi närmar oss toppnoterna.... Nöjer mig med att säga att det var dumt gjort.

De målade fönsterna höll, men tanten bredvid mig sitter förmodligen fortfarande på kyrktrappens nedersta steg, rufsig, förvirrad och skriker "VA?, VAD SÄGER DU?"

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag skulle mima...

2008-12-22 @ 13:38:57
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Om man mimar rabarber ser det ut som om man sjunger. Det fick jag lära mig i skolan av min fröken. Ifall vi skulle komma av oss i luciatåget etc. Rabarber, rabarber :D

2008-12-22 @ 16:43:00
Postat av: L80

Magnus o Bling; Man kan mima "Minneslucka, minneslucka" också. Tackar för tipsen.

2008-12-22 @ 20:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0