Klämkäck

Mitt livs första mammografiundersökning.

Har hört alla möjliga horrorstorys om hur det kan gå till och hur det känns. Tack och lov är tydligen majoriteten av de som överlever själva undersökningen kvinnor. Schyssta odds trots allt. Men när jag sätter mig på bussen, har jag en bild i huvudet av ett medeltida tortyrredskap, fasansfyllda skrik och fuktig källare.

Tror du inte att Arn kliver på bussen! Han som spelar Arn alltså. Här börjar jag bli riktigt orolig. Känns som att SL har skickat ut en tidsmaskin och jag har helt aningslöst klivit på.

Men i ärlighetens namn, när undersökningen är över, kan jag konstatera att jag faktiskt blivit värre klämd på tunnelbanans gröna linje i rusningstrafik. Och så fick jag ju lite kroppskontakt! På en onsdag!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det är på tuben det händer.

2008-12-17 @ 14:35:38
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Tänk att du har träffat Arn. Det är stort.

2008-12-20 @ 15:05:02
Postat av: L80

Bling: Undrar om han tänkte "Du har träffat Arn - det är stort" Om jag var Arn, hade jag tänkt så.

2008-12-22 @ 13:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0