Dunk, dunk, dunk

Går bredbent genom vagnarna, som en låghalt ballerina med svampinfektion. Skjuter upp mellanväggen till vagn 5 - djurcupén.

  • 1 brun labrador
  • 2 svarta labradorer
  • 1 dvärgpudel
  • 1 ....luden hund
  • 1 pitbullterrier

Det luktar bortglömd trasa. Knäpptyst, förutom hallådärdunket av svansar mot golv när jag kryssar mig fram mellan tassar och uppsträckta blötnosar som snuddar mina fingrar.

Det är som att vandra med utsträckta händer på en sommarsnäll äng av högväxt smörboll, belägen på däcket av en krängande gammal fiskebåt med dunkande tennkulemotor.


Kommentarer
Postat av: stenh

Bra skrivet! Hallådärdunket av svansar mot golv - uppsträckta blötnosar - jag kände att jag var där...

2008-12-30 @ 15:14:57
URL: http://stenholtermann.blogspot.com/
Postat av: Blinbling

Jag har åkt i en djurcupe tillsammans med 4 kuttrande och visslande marsvin. Vet i 17 vad man ska likna det med :)



Då ska du fira nyår i 08-land kanske? Gott Nytt År. Ses vi på fredag? Jag ska nog jobba lite då serru.

2008-12-30 @ 23:14:16
Postat av: L80

Bling: Nix pix - åkte ner igen samma dag sörru. Tog mig en bakad potatis på centralen och återvände. 4 marsvin - du det låter lite som pseudoindianerna som panflöjtar på Drottninggatan i rusningstider.

2008-12-30 @ 23:51:43
Postat av: L80

StenH: ;)

2008-12-30 @ 23:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0