Enkel resa

Först tar man tåget till Lund. Det tar tre timmar. Väl framme sitter man och glor in i kaklet i en timme tillsammans med uteliggare, unga män från Afrika och en tant som viker en prasselplastpåse från 7eleven, luktar lite på den, vänder den ut och in, in och ut, luktar lite till på den, viker ihop, vänder ut och in, in och ut.... och vad jag vet sitter hon kvar där än och viker och luktar på sin 7elevenprasselplastpåse.

Ombord i sovvagn. Bruden som sover ovanpå och jag artighetspratar utan att ta ögonkontakt. Sambesluter att sova för öppet fönster.

Åker via Gbg! och Oslo... Elva timmar efter att jag steg på i Gbg är jag i Stockholm. Igår 30 grader plus, 18 i vattnet, måsar och siameser som slåss om horngäddans huvud. I morse grått, kallt, kapuschong och tågdörr som inte går att öppna.

När man vaknar efter en natt på tåg - känns det som att det mest är tur som gjort att man hamnat där man tänkt. Hade lika gärna kunnat vaknat i Vladivostok! Jag hade fan inte märkt någon skillnad.

Det skulle väl i så fall vara att i Vladivostok går bussarna som dom ska.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hahaha...det finns påsmänniskor överallt.

2008-07-07 @ 11:16:06
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Lennart

Sitta och glo i kaklet, bara en sån sak... Och det låter som en tuff tågresa.

2008-07-07 @ 19:19:03
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: crusty

..vad är väl busssar när man har en moped som man kan susa förbi alla köer med? haha.. :)

2008-07-08 @ 09:59:44
URL: http://smurfar.wordpress.com/
Postat av: L80

Crusty: Nästa gång du på din moppe smurfar förbi mig på x2000, någonstans mellan Gbg och Sthlm, då lovar jag att vinka!

2008-07-08 @ 11:00:24
Postat av: Blingbling

Varför åkte du via Lund. Fanns det ingen plats för dig på det där tåget du brukar åka. WTF, du är ju vip ju, och kändis :)

2008-07-08 @ 12:47:03
Postat av: L80

Bling: Dom jäklarna har dragit in 6-tåget över sommaren! Måste ta nattåget och det går från Lund! Får inte hoppa på när det passerar Gbg vid 3-tiden för då kan jag väcka dom andra - jag som är så tyst!

2008-07-08 @ 16:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0