Flipp flopp

Har kommit på varför det tar sådan tid att komma iväg.

Om morgnarna tittar jag på tv. Flippar mellan tv 1 och 4, beroende på vad dom pratar om. Sportpanelen till exempel, innebär omedelbar flippning till andra kanalen.

Har länge anat en komplott. Många av inslagen körs samtidigt. Är det prat om partiutspel i ena kanalen, kan man ge sig den på att samma ämne tas upp i andra kanalen - ungefär samtidigt, eller något senare om det är samma gäst som ska intervjuas, vilket inte är helt ovanligt. Prat om skolan, "flipp", ha! Mer prat i andra kanalen. Matprat, "flip", jojomensan, fyran hänger på.

Hur gör dom? Har dom gemensamt körschema? Har dom spioner på varandras redaktioner? Köper dom inslag av varandra? Ja just det - nyheterna! Samma!

Hinner inte se ett enda inslag färdigt eftersom jag måste kolla om det tas upp i andra kanalen också. Flippandet för att kolla om min teori stämmer gör att jag blir försenad. Ska bara kolla ett inslag till...  det är det här som sinkar mig.

Ska lyssna på radio istället.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Helt inne på ditt spår. Vill även lägga till att de reklamfinansierade kanalerna samkör sina reklamavbrott. Vart man än zappar så är det reklam.

2008-07-15 @ 13:12:52
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Magnus: Och ingen är gladare än jag! Mer knäck hitåt!

2008-07-15 @ 13:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0