Hjula till jobbet

Satt i solgasset och pratade med några cykelentusiaster på lunchen. De talade sig varma för att cykla till och från jobbet, så jag tänkte att det ska jag också börja göra. Det är nog en och en halv mil, men jag får väl ta tid på mig då.

Nu när jag har kommit in i svala kontorslandskapet igen, kommer realisten i mig fram. Min cykel har nämligen stått i cykelstället sedan sommaren 1995. Sist jag tittade efter hade sadeln vittrat bort och det enda som stack opp var två stora spiraler. Punka fram och bak och vad jag kunde se skulle det krävas en dunk olja för att få runt kedjan. Det är lag på att ha lyse va?

Måste nog köpa ny cykel för att ro det här projektet iland. Och hjälm. Fan vad stort det blev, helt plötsligt.


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Slå till och köp dig en ny cykel. Det blir billigare än att reparera din gamla skrutt. Om du fått skatteåterbäring så slå till. Fast jag tycker det låter lite väl långt att cykla till jobbet.

2008-06-03 @ 17:55:44
Postat av: Magnus

Klart du ska jonna till jobbet. Det tar inte särskilt lång tid att trampa 15 kilometer.

2008-06-03 @ 20:22:18
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Bling: 258 spänn i skatteåterbäring. Jag kan kanske få en sadel...måste ju börja någonstans.

Magnus: Hur lång tid tar det egentligen? Jag har ingen aning!

2008-06-04 @ 11:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0