På spåret

Satt och tjuvlyssnade, eller tjuvlyssnade förresten - det är knappast rätt formulerat... Satt och kunde-tamejfan-inte-undkomma-lyssnade på en ung, hipp, assistentbrud. Hon satt och redogjorde för sin vännina - högt och vältaligt om vad hennes arbetsgivare sysslat med i Cannes för ett par veckor sedan.

Arbetsgivaren är ingen okändis, varför jag hajjade till mitt i namndroppandet och lyssnade storörat! Det var som att lyssna på en tidsresa gjord i en förlegad feodaltid, av ett ärkesvin med storhetsvansinne. Jag vet inte hur mycket som var skarvat, men om hälften var sant... jösses!

Det som fick mig att brista ut i apgarv var dock balla brudens avslutande kommentar till sin vännina:

- Det här måste du hålla jävligt tyst om, jag får ett helvete om det kommer ut!

Så det här är ett tips till alla scooptörstiga, sommarslöa redaktionsvikarier - åk spårvagn!

Och ett tips till hopen hybris - landa och var snäll! I bloggen kan alla höra dig skrika.

Kommentarer
Postat av: crusty

..vill man inte att det ska komma ut så kniper man käft, period! Den där lilla snärtan VILL ju att det ska komma ut... :)

2008-06-29 @ 14:30:32
URL: http://smurfar.wordpress.com/
Postat av: Blingbling

Då lär man få lite fint skvaller på måndag då ;)

2008-06-29 @ 15:36:34
Postat av: Magnus

Kom igen, vem var det som betedde sig som ett svin. Berätta...

2008-06-29 @ 17:14:46
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Kan tänka mig att snubben i fråga inte heller skulle ha något emot att jag droppade hans namn. I världen där han lever betraktas det förmodligen som en merit att åka till rivieran och snaska.

2008-06-30 @ 10:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0