Taskigt kontaktnät

Tänk vilken skillnad det är på att "stöta sig med någon" och att "stöta på någon". För att inte tala om "stöta någon".

Jag får i alla fall stötar av min nya torktumlare. Förut var det tvättmaskinen som jag trodde att jag kopplat knasigt, men nu har det spritt sig och nu får jag mig en kyss av dammsugaren också, som sitter kontaktad i ett helt annat uttag.

Det gör mig lite ängslig faktiskt. Som när man ska ta i ett kostängsel. Man vill inte, men man måste.

En gång när jag var liten, cyklade jag rakt in i ett elstängsel och fastnade med maskorna i min stickade tröja. Det liksom tickar när elpulsen kommer. Och ont i armbågarna gör det.

Det är elaka strömningar där jag bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0