Krokodille

Har i min enfald trott att jag har en hel låda med gröna skumkrokodiler i en gömma i skafferiet. Häromkvällen tänkte jag ta en - i all hemlighet. Juniorerna satt klistrade framför teven.

Då är där bara en kvar! En grön skumkrokodil ligger och ekar i plastlådan! På mitt hemliga ställe!

Eftersom 12åringen inte äter något annat än kola och choklad, vet jag att det inte är hon. Så min radar ställer in sig på Monster14.

Där står jag med den nästan tomma plastburken utsträckt framför mig, med höjda ögonbryn och sänkt huvud - ungefär som en oglad Pitbullterrier.

- Jaha dom där. Dom har jag som pålägg på mackan om morgnarna.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Skumkrokodiler?! Det går inte att ha hemliga ställen med ungar i huset. Barn har en inbyggd radar som finner allt sånt man inte vill att de ska finna.

2008-11-13 @ 18:05:31
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: L80

Magnus: Funkar inte med dammsugaren och den står ändå framme!

2008-11-14 @ 23:06:56
Postat av: Airam

Vad är det som gör att de alltid sparar en enda. När min utflugne var i den där ålder så försvann ALLT. Utom en. Och varje gång jag frågade svarade han: Jaha, ja jag tänkte om du oxå ville smaka...

2008-11-18 @ 18:23:12
URL: http://airam.webblogg.se/
Postat av: L80

Airam: Precis - som om det skulle vara mindre korkat att lämna en!

2008-11-19 @ 17:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0