God Jul - släng hit en kräfta

Blir inget öliv i helgen, influensan har kommit dit istället för mig.

Tänkte göra en repa genom stan och uppsöka alla julmarknader istället. Det verkar som att det har gått en trend i att beta av julmarknaderna i november! Vad är det för sätt egentligen?

Har ett minne av när det var ordning och reda, att man julade till det kring advent och att marknaderna sedan höll på fram till jul - men jag kan förstås ha fel. Lagom till tredje advent blir det kanske Påsklov om trenden håller i sig.

Det är tydligt att det inte bara är vädret som påverkats av växthuseffekten, nu ska vi tydligen fira högtider lite hur som helst och när vi vill! Den här individualiseringstrenden har gått för långt - om du frågar mig... och vänner till mig tycker likadant.

Vän av ordning!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Högtiden är ur led... eller något liknande. Själv kommer jag ihåg ett tillfälle då jag hajade till och tänkte att vaddå?! Tog en promenad på nyårsdagen för några år sen och råkade gå förbi ett kondis någonstans i stan. Utanför stod en skylt, Äntligen, semlor! stod det på den.

2008-11-22 @ 17:50:33
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: L80

Lennart: Vad ska man göra?

2008-11-24 @ 15:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0