Koka soppa på en gnällspik

Ibland vill jag bara gnälla. Det värsta som finns i de lägena, är uppmuntrande vänner som kommer med lösningar.
Det var ju inte det jag bad om, eller hur?

- Du borde promenera mera!
- Du borde prioritera om!
- Man kan inte bara ha roligt!

Ett stor fett "jasså", är min enda replik på det!

Personligen mår jag väldigt mycket bättre av att bara få gnälla ostört en stund. Eventuellt blir jag sporrad av ett spontant "precis" eller den lätt hopsjunkna enmansvågen.

Kverulerandet är för mig vad uppförsbacken är för joggaren. Det är trögt och ganska skönt när det är över. Skillnaden är väl att jag blir inte lika svettig.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Gnälla är inte bara en rättighet det är en förbannad skyldighet.

2008-10-29 @ 20:16:33
URL: http://papamac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0