Två klipp i ett

På 80-talet var det etappklippning som gällde. Ett typiskt veckotidningstips var att man faktiskt kunde spara in en slant på att utföra själva friseringen själv. Allt man behövde var in gummisnodd och en sax.

Hemmafixare som jag är och dessutom behöver spara en slant, fann jag mig igår kväll ståendes framför badrumsspegeln med sax i hand. 

Huvudet upp och ner över muggen, stadigt grepp om kalufsen, snipp, snapp likt Edward Scissorhands, en decimering med en dryg decimeter.

Det var först när jag såg mig i spegeln igen som jag mindes att det inte funkade på 80-talet heller.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hahahaha...sent skola syndaren vakna.

2008-10-16 @ 19:31:41
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Men du var ju jättefin i håret idag. Dessutom är du krullig så att det är lite etappigt märks knappt.



Du, vet du vem som smög runt hos oss idag? Jo, GB (Göte). Se hens kommentar under smash.



Såg du honom?

2008-10-16 @ 23:31:50
Postat av: Airam

Det "kan" vara förenat med total makeover att inte gå till frissan i tid. Jag upptäcker det destruktiva i den där 80-talsvarianten gång på gång. Inkl diverse hemmakit med kemikalier. Och en gång gick det så långt att man inte kände igen mig när jag kom till jobbet morgonen därpå... Att det ska vara så svårt att förstå ;-)

2008-10-19 @ 10:18:59
URL: http://airam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0