Aj aj aj

Har fått tid hos ortoped idag. Min erfarenhet av sjukvården är extremt begränsad. Fött två barn och gjort en hysterektomi - det är allt. Inte ens en öroninflammation kan jag stoltsera med.

Jo - jag har sytt ett stygn i ett finger också, efter ett misslyckat försök att klyva en avokado med en köttyxa. Vid närmare eftertanke var det ju inte alls misslyckat förresten. Avokadon klövs ju faktiskt.

Idag ska jag i alla fall till ortopeden med min axel. Smärtan har spritt sig och jag har upptäckt en ny sida av min personlighet. Jag blir arg av att ha ont. Det är samma ilska som jag känner när jag blir hungrig, men då är den lättare att självbehandla.

När det här har gått över, ska jag varje dag aktivt tänka på hur lycklig jag kan vara som slipper dagligt ont och värk och sända en tanke till de som inte slipper.

Smärta är verkligen ett onödigt ont.

Kommentarer
Postat av: spiderchick

ja ush vad jobbigt...

2009-01-14 @ 12:43:18
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Bra att du tog tag i det. Pain är inte roligt nånstans.

2009-01-14 @ 14:38:55
Postat av: L80

Tänk att det finns folk som går omkring och har det så här jämt! Det är inte klokt.

2009-01-14 @ 15:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0