Genom andras ögon

På fredag är det fest. Teaterchefen och pianisten fyller 40 bägge två och G-Å kommer upp från ön. Det var jättelängesedan jag var på fest. Ännu längre sedan vi var på fest.

Det är en av hakarna med att vara särbo med någon som bor 50 mil bort. Ens umgängen möts aldrig. Antingen gästar jag i hans, eller också hälsar han på i mitt, men de förs aldrig samman.

Tycker om att se och spana på G-Å när han är med mina vänner. Jag får se andra sidor då, sådana jag inte ser när det bara är vi två. Sidor som gör mig stolt och lyckligare.

Genom andras ögon blir jag påmind om sådant jag glömt att komma ihåg. Och upptäcker nytt som jag annars lätt missar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0