Julen är historia

Tillbaka på jobbet. Första dagen går åt till att rekapitulera helgerna med arbetskamraterna.

Slår mig att när jag var yngre, gick samtalet ut på att berätta vilka klappar man fått, bytt och lämnat tillbaka och möjligen vilka snöaktiviteter som varit på tapeten.

Med de flesta bekanta göra jag fortfarande så, berättar om var jag firat och med vem och vad jag fått och gett bort. Men med de nära vännerna, det är med dem den intressanta rapporteringen kommer till skott. Konflikterna, både de undertryckta och de som eskalerat i hela sin tomteblossprakt.

Familjehögtider och arvsskiften, det är då masken faller och fasaden krakelerar och för mig är det nästan den bästa klappen av alla - berättelserna när allt är över.

Kommentarer
Postat av: stenh

Så sant, så sant...

2009-01-07 @ 18:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0